Ami kell: 2 sovány, bőrös csülök, 80 dkg tisztított burgonya, 2 nagy fej vöröshagyma, 2 dl tejföl, ízlés szerint só és törött fekete bors, 4 gerezd fokhagyma. 
A burgonyát megtisztítom és nyersen karikákra vágom. Megsózom, megborsozom, majd az előzőleg beáztatott cseréptálba beleszórom. A gondosan megtisztított csülköket - le kell mosni jó alaposan, és ha szőrös, akkor le kell borotválni, vagy égetni:)) Én késsel sezdtem le.... - a csont mentén felvágom, és a félbevágott fokhagymagerezdekkel megtűzdelve megsózom, ezután pedig ráfektetem a burgonyára. Betakarom a vékony karikára vágott vöröshagymával, majd a megsózott és megborsozott tejfölt rálocsolom. A tál ugyancsak beáztatott tetejét rátéve hideg sütőbe tolom, és a lángot fokozatosan emelve összesen 2,5-3 órán keresztül párolom a közepesnél valamivel kisebb lángon. Ezután a tál tetejét leveszem, és piros-ropogósra pirítom a csülök bőrét. Tálalás előtt a csülköket kicsontozom és felszeletelem, majd a burgonya tetejére téve, a cseréptálból kínálom. Bármilyen saláta vagy savanyúság lehet a kísérője.

 

Na nekem az volt, hogy az óriási pataki tálba sehogy nem fért bele a két csülök, szóval kiszedtem alóla majdnem az összes krumplit, de még úgy sem, ezért aztán levágtam mindkét csülökből egy-egy nagy darabot, amit melléjük tettem. Így már befért, ráment a teteje, és jól zásrt. Hajrá. Minél több hagyma menjen rá, simán sokkal több is lehet, mint 2 fej.

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kicsicsillagok.blog.hu/api/trackback/id/tr481502517

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csillike 2009.11.05. 15:07:16

éljen, éljen, újra mennyi posztolás és mennyi kajás élmény...
csók érte mindenkinek
süti beállítások módosítása