Kezdődjön a receptáradat, amivel még adós vagyok.

Szóval előétel:

1) Kaszinótojás:

6-7 főtt tojás

só, bors, petrezselyem, majonéz

 

A tojásokat miután megfőttek, és kihültek, kettévágtam, a sárgájukat külön tálba tettem. Összenyomkodtam villával, pici só, bors, petrezselyem ment bele, és kicsike majonéz. Nem szabad folynia a tölteléknek, legyen kemény. Aztán kis golyókat formáztam, és visszatöltöttem a tojásfehérjébe.

 

2) Sonkatekercs

7-8 szelet sonka/ illetve annyi, ahány tekercsre vágysz

2-3 szem főtt krumpli

ecetes torma

 

A főtt krumplit összetörtem, és kb 3-4 teáskanál tormát raktam hozzá. Kóstolgatni kell, mikor lesz érezhető a torma a krumpli mennyiségéhez képest. Ezt a masszát beletöltöttem a sonkaszelet közepére, és simán összetekertem.

 

3) Franciasaláta

1 kg vegyeszöldség

só, bors

majonéz

tejföl

citrom

porcukor

mustár

 

A vegyeszöldséget sós vízbe megfőztem, amikor megpuhult, leszűrtem és kihűtöttem.

Közbe megcsináltam a majonézes cuccot hozzá. 1 nagy tejfölt simán elbír ez a mennyiség, hozzá mehet kb 3-4 nyomás majonéz. 1-2 nyomás mustár, só, bors, kb fél citrom leve, és jó 1 evőkanál porcukor. Kevergetni kell, és folyton kóstolgatni ezt is, nincs fix recept, miből mennyi kell bele. :(

Ebbe mehet bele a zöldség, összekever, és kész az előétel.

 

 4) Sárgarépa leves

 5 dkg vaj

1 csomag újhagyma

4-5 répa

1 húsleveskocka, vagy zöldségleves

Só, citromlé

2 dl tejszín

 

5 dkg vajon (én teát vettem) 2-3x átforgatsz egy csomag felkarikázott újhagymát. Majd ráteszed a felvágott répát (4-5 db) és a petrezselymet (1 köteg). 5 percig teljes lángon pirítsad, majd rá 1 ek liszt, és 1 litro víz. Ha forr, akkor nyomassál bele 1 húsleveskockát, vagy zöldséglevest, ami van otthon. Még főzzed kb 10 percig, sózzad, és adjál hozzá kicsi citromlevet is.
Ezután bele 2 dl tejszín, kevergessed állandóan, majd kész is.
Én ezeket az időkorlátokat annyira nem szoktam betartani, mer lehet, hogy akkora karikák a répák, hogy pont 10 perc alatt még nem puhul meg. Ha már az puha, akkor jöhet a tejszínes cucc, és kész is.

 

Jöhet a főétel:

1) Tejszínes ragu

kb fél kg hús (ez csirkemell volt nálam)

5 dkg vaj

1 vöröshagyma

1 kiskanál vegeta

só, bors

1 dl száraz fehérbor

1 köteg petrezselyem

1 evőkanál liszt

2 dl tejszín

 

Husit csíkokra vágtam, és a felaprított hagymával együtt a vajon fehéredésig sütöttem. Só, bors, vegeta rá, majd kicsi borral együtt főzni, saját levében, amíg puha nem lesz. Ekkor rá a petrezselyem, és a liszt. Elkevertem, rá a tejszín, folyton keverve átforraltam, és kész.

 

2) Tofus paradicsomos cucc

 

1 doboz tofu

1 vöröshagyma

1 doboz aprított paradicsom

olaj

só, bors, bazsalikom, oreganó, pirospaprika, kristálycukor (kicsike)

pár szem gomba

 

Hagymát összevágtam, olajon megpirítottam. Rá a fűszerek, a só, bors, paprika, bazsalikom, oreganó. Elkevertem, majd rá a felkockázott tofu. Erre rányomattam a paradicsomot, pici cukorral. Bele a gomba, és összefőztem.

 

3) A Krokodil

 Tésztája: fél kiló liszt, 100 g majonéz (én tejfölből csináltam, ugyanúgy jó), 250 ml langyos tej, 1 kiskanál só és cukor, fél kocka élesztő. A végén meg kell kenni kívülről tojással.

A langyos tejbe bele az élesztő, és a cukor. Amikor már kel, hozzá a liszthez, a sóhoz, a majonézhez, és össze kell gyúrni. Kb fél órát kell pihentetni, míg meg nem kel. Akkor deszkára vele, és téglalapra kell nyújtani.

A tészta közepére bármilyen töltelék mehet. Nálam főtt zöldség, 2 főtt tojás, pár szem párolt gomba, és sajt volt benne.

A hajtogatáshoz mellékelek képeket.

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

No és a desszert:

 Trüffeltorta:

650 g tejszín (Hulala-t vegyetek, irtó profi habtejszín!)

20 dkg Katica vagy Marika étbevonó

1 ek vaj

2 tojás

csipetnyi só

12 dkg cukor

3 ek liszt

2 ek étkezési keményítő

1 tk sütőpor

1 ek + kevés kakaópor

15 g zselatin

1 vaníliás cukor

 

150 g tejszínt fel kell forralni, bele a finomra tört étbevonó és a vaj. Megolvasztottam, majd kihűtöttem.

A tojásokat szét kell választani (fehérje és sárgája külön), aztán a fehérjéket a sóval meg 3 ek hideg vízzel kemény habbá vertem. Közben bele a cukor, majd a tojássárgája, a keményítő, a sütőpor, 1 ek kakaópor, és a liszt. Tortaformába öntöttem, majd 15-20 percig sütöttem (175 fokon)

Kicsit hül, majd vékonyan megkentem lekvárral, rá az étbevonós tejszín.

A vaníliás cukrot 400 g tejszínbe kevertem, és kemény habbá vertem. Erre tökéletes a Hulala, mer tök hamar eléri ezt az állapotot. A feloldott zselatint bele a habba, elkevertem ezt is, és mehet rá a tészta tetejére.

Megszórtam még kakaóporral, és kész is volt.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kicsicsillagok.blog.hu/api/trackback/id/tr911018346

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása