Hideg tejszínes gyümölcsleves

 Hozzávalók: 0,5-1 kg gyümölcs, 2-3 dl habtejszín, 1 púpos evőkanál vanília pudingpor

fahéj, szegfűszeg, citromkarika, cukor/édesítő, esetleg citromfű, menta

 Vízbe vagy víz-gyümölcslé keverékében (fogalmam sincs mennyi, talán 1,5 liter) beleteszem az egész fahéjat és szegfűszeget – mehet mindkettőből sok, legalábbis én úgy szeretem -, a citromkariká(ka)t, ízlés szerint cukrot/édesítőt. Felfőzöm, hogy mindennek kijöjjön íze-aromája (kb. 10 percig forraljuk), majd leszűrjük a vizet. Visszateszem rotyogtatni, de most már jöhet bele a sok sok gyümölcs, citromkarika, citromlé még ízlés szerint. A habaráshoz a tejszínben kell csomómentesen elkeverni a pudingport - sűrűbb leveshez mehet még több puding -, jöhet hozzá egy-két evőkanál forró leves, ezt szintén el kell keverni benne, majd mehet az egész habarás a levesbe.

Kihűteni, díszíteni tejszínnel, citromfűvel, mentalevéllel stb.

  Joghurtos padlizsánsaláta

Hozzávalók: 3-4 padlizsán, (fűszer)só, 1 nagy joghurt, kb. 2-3 dl tejföl, fokhagyma, olívaolaj, menta

 A padlizsánokat megmostam, elejét-végét levágtam és apró kockákra felvágtam (nem kell meghámozni!). Fűszersóval beszórtam és állni hagytam kb. fél órát. Levet enged, ezt le kell önteni. Tepsibe mehet egy sütőpapír, rá a felkockázott padlizsán. Addig kell sütni, míg jó töpszlire összemennek (1-1,5 óra, de nem tudom igazán), félidőben meg is lehet locsolni kis olívaolajjal.

Dresszinghez összekutyuljuk a joghurtot, tejfölt, kb. 2/3-ad ill. 1/3-ad arányban, de igazából mehet ízlés szerint, fokhagymát, ha van akkor apróra vágott mentalevelet.

A (félig) kihűlt padlizsánkockákat beleforgatjuk a dresszingbe, ha kell még lehet ízesíteni, sózni, stb. Le kell hűteni.

  Tejfölös-hagymás tarjaszeletek

Hozzávalók: tarjaszeletek, sok tejföl, sok hagyma, só, bors

 Tarját kikloffoltam, sóztam, borsoztam, tepsibe egymás mellé helyeztem őket, de nem kell alá semmi zsíradék, a tarjából kisülő éppen elég lesz!!. Jó sok hagymát (kb. hússzeletenként 0,5-1-et számolhatunk!) vékonyan félkarikákra vágtam és olajon megdinszteltem. Ezt halmozzuk a húsra, rá pedig jó sok tejfölt teszek. A tepsit lefedtem alufóliával és kb. egy órára, akár többre sütőbe tesszük. A vége felé levettem a fóliát, hogy egy kicsit megpiruljon a teteje, a tejföl kicsit megbarnuljon rajta.

 Falafel receptet hanyagolom, majd ha kifejlesztettem egy tényleg jó, sütés közben is egyben maradó változatot. Ha valaki felfedezi időközben azt nagyon kérem ossza meg velem, ha nem így lesz összepödröm vele a nem létező bajszom!

 Mi volt a desszert?!!.....................................................komolyan nem jut eszembe…………………….jaaa, igen, azért nem jut eszembe, mert ehhez nem is igazán kell előkészülni. Csokifondüüüüü!

 Végy egy csokifondüt (szerintem szuper/hipermarketekben, Kikában, Butlers, Vasedényben stb. helyeken kapható, Ikeában még nem találkoztam vele), olvassz fel benne fincsi étcsokit (1-2 tábla minimum, résztvevők számától függően), keverj hozzá folyamatosan tejszínt/tejet, (mi nem tettünk, de mehet bele akár chili vagy egyéb ízesítő finomságok is), majd szurkálhatunk a mártogatós pálcánkra minden félét:

 - almát, banánt, ananászt, epret, szőlőt., kekszeket, stb.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kicsicsillagok.blog.hu/api/trackback/id/tr451093715

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása